لوازم حمام و سرویس بهداشتی مشکی مات : مزایا و معایب

آخرین بروزرسانی: ۱۱ آبان, ۱۴۰۲
دسته بندی:
در گذشته هنگام خزید لوازم حمام و سرویس بهداشتی، گزینه های انتخابی زیادی برای متریال و رنگ وجود نداشت.اما امروزه همگام با تغییرات در زمینه های مختلف و گسترش و تنوع در تولید محصولات مختلف، با یک گزینه روبرو نیستیم و این امر موجب می شود جهت انتخاب درست، آگاهی خود را نیز نسبت به متریالها افزایش دهیم. لازم به ذکر می باشد که برای بدست آوردن رنگ مشکی مات، از پوشش پودری بر روی سطوح برنچی، فولادی یا آهنی استفاده می شود. امیدواریم در این مقاله ضمن بررسی نقاط صعف و قوت لوازم مشکی مات حمام و سرویس بهداشتی، در انتخاب شما قبل از هر گونه تغییر و صرف هزینه، تاثیر مثبت داشته باشیم.

آنچه در این مطلب می خوانید

دلیل گرایش به مشکی مات چیست؟

با توجه به تاثیرات روانشناختی رنگها، رنگ مشکی بیانگر اقتدار و توانایی، خاص و کاریزماتیک می باشد. شاید شما هم زمان دیدن نمونه کارهای انجام شده با این رنگ ناخودآگاه زمان بیشتری را صرف دیدن تمام جزئیات کنید، این جادوی رنگ مشکی هست.

وسایل حمام مشکی، به عنوان یک گزینه طراحی اثبات شده در اکثر انجمن های طراحی داخلی شناخته می شوند.

در نظر بگیرید که آیا وسایل مشکی، نه تنها در حمام، بلکه در سرتاسر خانه شما، حال و هوای طراحی فعلی شما را تکمیل می کند یا خیر. با این حال، از نظر جذابیت زیبایی شناختی، درست یا نادرستی وجود ندارد و همه چیز به شما و  آنچه در خانه شما برای شما، خانواده و شیوه زندگی شما بهتر است و از آن لذت می برید، خلاصه میشود.

مزایا

از نظر زیبایی شناسی: از آنجایی که ما به دیدن و استفاده از روکش های کرومی یا فلزی شیر حمام ، در میان سایر وسایل، عادت کرده ایم، به سمت گزینه های مشکی مات جذب می شویم، زیرا متمایز و شیک تر از طرح ها و پرداخت های معمولی است و جلوه ای مدرن ایجاد می کند.

تعمیر و نگهداری آسان: یکی دیگر از مزایای یراق آلات مشکی مات این است که نگهداری آنها بدون عارضه است.

مشکی مات در برابر لک‌ها، اثر انگشت و خراش‌ها بیشتر از کروم یا سایر روکش‌های فلزی مقاوم است. به علاوه، لکه های ناخوشایند آب را باقی نمی گذارد. علاوه بر این، در حالی گرد و غبار و زباله را به وضوح بیشتر از پرداخت های سنتی نشان می دهد،اما تمیز کردن آنها ساده است. به سادگی آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید، اغلب درخشش آن را باز می گرداند

می توان به خوبی با طیف گسترده ای از پالت های رنگ، ست کرد: امروزه بسیاری از حمام ها با یک پالت رنگ خنثی ساخته می شوند تا زیبایی شناسی و ماندگاری طراحی را حفظ کنند.

رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری، و بژ تکمیل کننده ی پوشش مشکی مات هستند. بیشتر طرح‌های رنگی خنثی با مشکی شرایط تضاد یا مکمل خوبی دارند.

علاوه بر این، بهترین جنبه در مورد استفاده از ظروف شیر مات مشکی در ناحیه ای با رنگ خنثی این است که می توان یک نقطه ی کانونی در حمام ایجاد کرد چرا که رنگ مشکی می تواند توجه را به خود جلب کند و باعث شود حمام شما ظاهری مدرن و شیک داشته باشد.

قیمت مقرون به صرفه: هزینه ظروف شیر مات مشکی از بسیار معقول تا سطح بالا و نفیس برای تطبیق با بودجه همه متفاوت است.

معایب

با گذشت زمان محو می شود: رنگ وسایل مشکی مات شما در نهایت محو می شود، حتی اگر به نظر بهترین رنگ برای حمام باشد .

ساده ترین راه برای جلوگیری از محو شدن، این است که بعد از هر بار شستشو با یک حوله نخی یا میکروفیبر آنها را پاک کنید. این راهکار ممکن است ناراحت کننده باشد، اما این اطمینان حاصل می شود که طول عمر آنها افزایش می باید.

به روش‌های تمیز کردن خاصی نیاز دارد: نکته اصلی که باید در اینجا رعایت کنید این است که از استفاده از هرگونه پاک‌کننده بر روی لوله‌کشی مشکی مات خودداری کنید.

همیشه از آب ملایم و صابون برای شستن و خشک کردن کامل ظروف استفاده کنید تا آب روی سطح بیرونی لکه ایجاد نکند. مواد تمیز کننده خشن می توانند به پوشش مشکی مات آسیب بزنند.

به راحتی ظاهر کثیف و گرد و غبار را آشکار می کند: متأسفانه، این یکی از معایب اصلی وسایل مشکی مات استاگر حمام شما اغلب گرد و غبار دارد، وسایل مشکی مات توصیه نمی شود.

 

آیا تمیز نگه داشتن شیرآلات مشکی مات سخت است؟

علاوه بر بررسی دوزها، باید هنگام تمیز کردن وسایل خود، نبایدهای ضروری را نیز در نظر داشته باشید.

نکات مهم هنگام تمیز کردن حمام مشکی مات:

  • استفاده از آب گرم و کف آلود یا محلول تمیزکننده مبتنی بر صابون با pH متعادل که همراه با یک پارچه نرم و مرطوب استفاده می شود، توصیه شده ترین روش تمیز کردن برای لوازم مشکی مات است.
  • توصیه می شود از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید چرا که به سطوح مشکی مات شما آسیب نمی رساند.
  • وسایل خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید تا تجمع مواد شیمیایی و لکه های آب به حداقل برسد.
  • قبل از شروع هر روش تمیز کردن، همیشه دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

نباید هنگام تمیز کردن حمام مشکی مات:

  • پاک کننده های ساینده، محصولات آمونیومی، ضد عفونی کننده ها، پاک کننده های حاوی سفید کننده، مواد شیمیایی شدید، پدهای تمیز کننده ساینده، یا واکس های تهاجمی نباید استفاده شوند.

وسایل مشکی مات به مرور زمان محو می‌شوند، اما فقط رنگ آن است که محو می‌شود، پس نگران نباشید.

هیچ بازه زمانی قطعی برای این وجود ندارد، اگرچه رنگ سیاه عمیق به تدریج رنگ خود را از دست می دهد. از میان وسابل با روکش مشکی مات متأسفانه لامپ ها ممکن است سریعتر از سایر روکش ها محو شوند.

با این حال، این عمدتا به کیفیت کلی روکش مات بستگی دارد. با این وجود، رنگ وسایل مشکی شما با گذشت زمان، بدون توجه به پایان، محو می شود.